Tuesday 19 July 2011

menunggu..

assalamualaikumm.... hari nak kongsi satu cerita...


mengenai seorng insan...


setiap masa, detik, waktu, saat,dan degupan jantungku..
tidak pernah saya lupakan kenangan bersama awak.. saya sentiasa berharap pada awak supaya kembali kepada saya.. setiap kali saya sedih, saya akan ingat segala kenangan manis saya dan awak..
pertama kali saya jumpa awak, awak malu sngat dngan saya..
awak takut nak pandang saya.. saya selalu usik awak, bile awak cakap dngan saya suara awak pelan je..
saya x dngar apa awak cakap... tapi saya layan je... lpas 2 awak mnx no phone saya... saya x bagi...
malam 2 saya mesej awak... awak excited sangat bile dapat tau itu saya.. awak beritahu saya, bahawa saya adalah perempuan pertama yg awak mintak nombor phone.. saya percaya setiap ape yang awak cakap.
selepas awak dapat nombor phone saya awak selalu mesej saya... awak selalu tnye saya...

"assalamualaikum... awak...da makan belom..."
"awak tngah wat pe"
"awak x tido lagi ke?"
" awak esok pegi sekolah???"
" awak sihat??"
"awak x ke sekolah ke pagi tadi???"
"awak da solat??"
"awak selalu dok mane mase rhat???"
"awak marah kat saya ke???"
"awak ok..??"
"selamat malam awak.."

setiap kali awak hantar mesej saya sntiasa tersenyum... lepas awaak dapat tau saya selalu dok  kat pusat sumber mase rhat awak selalu g tmpat 2... awak selalu senyum kat saya... 
sampai saya rasa besalah awak x mkan... awak selalu amik tau pasal saya... awak selalu tnye ape saya belajar masa dlam klas... awak selalu dngar celoteh saya.. sampai saya suka kat awak...
satu hari awak cakap awak nak saya jadi isteri awak... saya terkejut sangat... saya kate kat awak klw suka 
awak kene tnggu saya... awak ckp awak akan tnuggu saya smpai bile2....






lpas 2 phone saya kene Tarik... sya da x dpat mesej awak lagi... awk tnye saye.. saye cpk phone saye kene tarik...
lpas 2 awak da x jmpe saye... awak da x ckp ngan saya lagi.... lpas2 perangai awak da lain...
bile nmpak saya awak buat x tahu jer... saya x ksah sbb 2 skolah.... 
smpai suatu hari, awak jalan dgn sorng perempuan... cantik die 2... 
saya ingat 2 kawan awak... lpas 2 awak duduk dgn die kat perpustakaan.. awak dok dua orng sblah meja saya jer... awak glak ngan die... saya x berani nk pndg saya dnrg jer perbualan awak... saya sedih sngat...
lpas 2 saya dngr cerita macam awak ngan perempuan 2 da kapel lame da.... saya x percaya lnsung..
lpas 2 saya tnye awak sndiri.... awak diam jer... 
sya tnye awak lagi... awak kate awak pening.. awak x tau nk yg mane... 
saya diam jer.. itu bermakna awak suka kat die...
knapa saya mnjadi mgsa awak??? kenapa saya??? knape awak buat kat saya mcm nie??? 
kenape awak tipu saya??/...

selama 2 minggu perangai saya macm org gila... saya x dpat nk fikir waras... saya asyik termenung...dlm klas saya diam.. x mcm dulu.. saya x snyum... saya selalu menagis...saya selalu ckp sorng2...sya gelak sorang..... adakah itu makna yer saya cinta pada awak...???
sampai la satu hari, iaitu semalam....
saya balik sekolah.. saya masuk bilik... saya termenung... lpas 2 saya menjerit dan saya x ingat apa2...
saya sedar bilik saya bersepah sangat... lpas 2 saya rase lega sngat, saya rase ringan kepala... saa lupa sgala2 yer..saya kemas bilik, sya buat kejer rumah, dan tido...
esok yer, sya ke sekolah dngan tnag snagt... saya rse happy sngat... lpas 2 saye nmpak awak..
awak pndg saya... awak snyum kat saya.... saya buat x nmpk jer...  dan saya skrg da tnagn sangat... saya sperti diri saya dulu... tapi ... saya akan sentiasa tunggu awak...

itu lah cerita yer....
bye....

1 comment:

  1. cerita nie berdasarkan kisah kawan kite...
    sian die... hhuuhuhuuuu...
    jadi.... sesiapa yg x nk sedih x yah gada2 ngan bdak laki....

    ReplyDelete